۱۰ توصیه به کارآفرینان

در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ توصیه به کارآفرینان که برای رشد کسب و کار حیاتی است را بررسی کنیم . ما به عنوان کارآفرینان مسیر خودمان را دنبال می­کنیم. برای برخی از ما دستیابی به موفقیت مالی فرایندی طولانی مدت، کند و پر زحمت است. برای برخی دیگر این اتفاق به سادگی می­افتد. بر این باورم که این موضوع در نتیجه ی یک فرایند منطقی نیست ولی نشانه­ایی از این است که کارآفرین اهمیت یادگیری، پذیرش و رشد کسب­وکارش را به خوبی درک کرده است.

۱- همیشه حق با مشتری نیست.

قبلا می­گفتیم که همیشه حق با مشتری است. انتظار داریم که جلوی هر مشتری خم شویم حتی اگر کاملا واضح باشد که اشتباه می­گوید. این ضرب المثل ممکن است زیان­های جدی به ما، کارمندان­ و مشتریان­مان بزند. لازم است برخی مواقع به خواسته مشتری دقیق­تر نگاه کنیم شاید حق با او نیست.

۲- زمان پول است.

پول، مشتریان، ایده­‌ها: همه منابعی هستند که می­توانید به­ طور بالقوه مقدار بیشتری از آنها را به­دست آورید. اما زمان کالایی است که همیشه مقدار مشخصی از آن را دارید. یکی از روش­هایی که می­توانید مطمئن شوید بیشترین استفاده را از وقتتان می­کنید در نظر گرفتن ارزش کارهایتان است.

از خودتان بپرسید دستمزد عادلانه کارهایی که من انجام می­دهم چقدر است؟ اگر کس دیگری با هزینه کمتر می­تواند این کارها را انجام دهد اجازه دهید انها این کار را انجام دهند و شما روی سطوح بالاتر و فعالیت های درآمدزاتر تمرکز کنید. به عنوان یک صاحب کسب­وکار شما باید فقط کارهایی را انجام دهید که فقط شما می­توانید آنها را انجام دهید.

۳- همه پول­ها خوب نیستند.

این موضوعی است که اغلب کارآفرینان در مراحل اولیه کارشان با آن دست‌به‌گریبان می­شوند. وقتی‌که کسب­وکار شما هنوز به درآمدزایی نرسیده است ممکن است به‌سادگی در این دام بیفتید که هر پیشنهادی را بپذیرید. مسئله این است که همه مشتریان با ارزش نیستند. از مشتریانی که بیش از اندازه وقت شما را می­گیرند یا کسانی که انتظارات غیرمعقول دارند یا آن‌هایی که از کار کردن با آن‌ها هراس دارید اجتناب کنید. این مشتریان ارزشش را ندارند.

۴- هیچ راه ارزان قیمتی در بازاریابی وجود ندارد

اغلب با مالکان کسب­وکار که می­خواهند تبلیغات بازاریابی انجام دهند صحبت می­کنم. آن‌ها از پیشنهادات من به خاطر گران بودن اجتناب می‌کنند ولی این یک واقعیت است که بازاریابی ارزان ممکن است برند شما را بی­ارزش جلوه دهد.

محتوای با کیفیت پایین، آگهی‌های ارزان و سئوی نامناسب ممکن است در کوتاه­مدت باعث صرفه­جویی شود اما اعتبار برند شما را در درازمدت خدشه­دار می­کند.

۵- تا جایی که ممکن است برون­سپاری کنید.

اگر شما کارمند ندارید تا در انجام کارها به شما کمک کنند از برون‌سپاری استفاده کنید. بسیاری از کارآفرینان درمی‌یابند که استفاده از برون­سپاری هزینه­های آنان را کاهش می­دهد و آن‌ها وقت بیشتری برای کارهای درآمدزایی دیگر دارند.

۶- همان‌گونه که برند شرکت خودتان را می­سازید برند شخصی خودتان را نیز بسازید.

بیشتر کارآفرینان به‌اشتباه بر روی ساخت برند شرکت­شان بدون توجه به برند شخصی خودشان تمرکز می­کنند. برند شخصی شما را از رقیبتان متمایز می­کند و در حوزه کاری­تان به شما اعتبار می­بخشد. زمانی که شرکت شکست را تجربه می­کند برند شخصی از شما پشتیبانی می­کند.

۷- کار زندگی است و زندگی کوتاه­تر از آن است که از کارتان متنفر باشید.

تعادل بین کار و زندگی چیزی است که اغلب کارآفرینان با آن دست‌به‌گریبان هستند. وقتی به آنچه انجام می­دهید علاقه‌مند باشید و هم خودتان و هم کارمندانتان را شاد کند آنگاه کار آن چیزی است که برای زندگی واقعی­تان می‌خواهید. کار لذت­بخش­تر و بامعنی تر می­شود و احتمال فرسودگی شغلی را کمتر می­کند.

۸- افرادی باهوش­تر از خودتان را استخدام کنید.

با این واقعیت روبرو شوید که همیشه افرادی باهوش­تر از شما وجود دارد. اگر این‌قدر خوش‌شانس هستید که آن‌ها را  می­شناسید، استخدام­شان کنید و روی مواردی که شما بهتر انجام می­دهید متمرکز شوید. به آن‌ها اختیارات لازم را بدهید تا کارهای دیگر را انجام دهند.

۹- بهترین راهکار ممکن است برای مشتریان شما بهترین نباشد

وقتی‌که یک کسب­وکار را آغاز می­کنید به‌سادگی در انجام آنچه دیگران می­گویند بهترین روش برای انجام برخی کارها است گرفتار می­شوید. مشکل اینجاست که آن‌ها مشتریان شما را نمی­شناسند. از بهترین راهکارها به‌عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید اما آن‌ها را برای تحقق نیازهای منحصربه‌فرد کسب­وکار و مشتریان خودتان بررسی کنید.

۱۰- فقط انجامش بده

برنامه­ریزی، اولویت­بندی و وزن­بندی انتخاب­ها همگی نقش مهمی در کسب­وکار دارند ام مهم‌ترین نکته این است که باید تصمیمات را اجرایی کنید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که انجام دادن کاری به­طور معمولی بهتر از این است که هیچ کاری را به‌صورت عالی انجام دهید

این ۱۰ درسی بود که یک کارآفرین باید بیاموزد تا یک کسب­وکار سود ده و بادوام بسازد.

محصولات مرتبط

خدمات مشاوره ستکا
دوره‌های حضوری
دوره‌های مجازی
کتاب‌های کارآفرینی
مطالب مرتبط
چراغ سبز صادرات این بار برای محصولات معدنی
تعریف برنامه‌ جامع توسعه‌ صادرات مبتنی بر ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در بخش صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات معدنی مد نظر سیاست‌گذاران اقتصادی کشور قرار گرفته و ...
ادامه مطالب
چرا SME‌ها در ایران باید گسترش یابد؟ بنگاه‌های کوچکی که جهان را اداره می‌کنند…
در حالی که در ایران کسب و کارهای زیر 100 نفر نیروی کار به عنوان بنگاه‌ کوچک و متوسط تلقی می‌شود، در ایالات متحده آمریکا بنگاه‌های کمتر از 500 نفر ...
ادامه مطالب
کارآفرینی؛ موتور رشد و توسعه
کارآفرینی؛ موتور رشد و توسعهرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به نهمین جشنواره کارآفرینی که پنجشنبه گذشته در سالن همایش هایصدا و سیمای مشهد و با حضور بیش از ...
ادامه مطالب
دستور ویژه روحانی برای خروج از رکود معدنی‌ها/ بازگشت ۷۰ درصد پول خصوصی‌ شده‌ها به چرخه سرمایه‌گذاری
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جزئیات اضافه شده بخش معدن به بسته خروج از رکود دولت، گفت: با دستور ویژه رئیس جمهور، علاوه بر اینکه تمامی ...
ادامه مطالب
بزرگ‌ترین مشتری مواد غذایی صادراتی ایران کیست؟
در بهار امسال حدود 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به کشور‌های مختلف صادر شده که در این میان عراق با خرید بیش از 560 هزار تن بزرگ‌ترین مشتری محصولات ...
ادامه مطالب
آخرین آمار از وضعیت بازار کار کشور
اشتغال حدود ۱۰ میلیون نفر از طریق بخش خدمات، حدود ۷ میلیون نفر در صنعت و ۴.۱ میلیون نفر نیز در کشاورزی شکل گرفته است.به گزارش افکارنیوز، تهران، البرز، قم و یزد ...
ادامه مطالب
گفتگو با خانم سیده فاطمه مقیمی
چراغ سبز صادرات این بار برای محصولات معدنی
چرا SME‌ها در ایران باید گسترش یابد؟ بنگاه‌های
کارآفرینی؛ موتور رشد و توسعه
آشنایی با قوانین چک
دستور ویژه روحانی برای خروج از رکود معدنی‌ها/
کتاب کارآفرین یک‌دقیقه‌ ای
بزرگ‌ترین مشتری مواد غذایی صادراتی ایران کیست؟
آشنایی با لینکدین
آخرین آمار از وضعیت بازار کار کشور