۱۰ توصیه به کارآفرینان

در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ توصیه به کارآفرینان که برای رشد کسب و کار حیاتی است را بررسی کنیم . ما به عنوان کارآفرینان مسیر خودمان را دنبال می­کنیم. برای برخی از ما دستیابی به موفقیت مالی فرایندی طولانی مدت، کند و پر زحمت است. برای برخی دیگر این اتفاق به سادگی می­افتد. بر این باورم که این موضوع در نتیجه ی یک فرایند منطقی نیست ولی نشانه­ایی از این است که کارآفرین اهمیت یادگیری، پذیرش و رشد کسب­وکارش را به خوبی درک کرده است.

۱- همیشه حق با مشتری نیست.

قبلا می­گفتیم که همیشه حق با مشتری است. انتظار داریم که جلوی هر مشتری خم شویم حتی اگر کاملا واضح باشد که اشتباه می­گوید. این ضرب المثل ممکن است زیان­های جدی به ما، کارمندان­ و مشتریان­مان بزند. لازم است برخی مواقع به خواسته مشتری دقیق­تر نگاه کنیم شاید حق با او نیست.

۲- زمان پول است.

پول، مشتریان، ایده­‌ها: همه منابعی هستند که می­توانید به­ طور بالقوه مقدار بیشتری از آنها را به­دست آورید. اما زمان کالایی است که همیشه مقدار مشخصی از آن را دارید. یکی از روش­هایی که می­توانید مطمئن شوید بیشترین استفاده را از وقتتان می­کنید در نظر گرفتن ارزش کارهایتان است.

از خودتان بپرسید دستمزد عادلانه کارهایی که من انجام می­دهم چقدر است؟ اگر کس دیگری با هزینه کمتر می­تواند این کارها را انجام دهد اجازه دهید انها این کار را انجام دهند و شما روی سطوح بالاتر و فعالیت های درآمدزاتر تمرکز کنید. به عنوان یک صاحب کسب­وکار شما باید فقط کارهایی را انجام دهید که فقط شما می­توانید آنها را انجام دهید.

۳- همه پول­ها خوب نیستند.

این موضوعی است که اغلب کارآفرینان در مراحل اولیه کارشان با آن دست‌به‌گریبان می­شوند. وقتی‌که کسب­وکار شما هنوز به درآمدزایی نرسیده است ممکن است به‌سادگی در این دام بیفتید که هر پیشنهادی را بپذیرید. مسئله این است که همه مشتریان با ارزش نیستند. از مشتریانی که بیش از اندازه وقت شما را می­گیرند یا کسانی که انتظارات غیرمعقول دارند یا آن‌هایی که از کار کردن با آن‌ها هراس دارید اجتناب کنید. این مشتریان ارزشش را ندارند.

۴- هیچ راه ارزان قیمتی در بازاریابی وجود ندارد

اغلب با مالکان کسب­وکار که می­خواهند تبلیغات بازاریابی انجام دهند صحبت می­کنم. آن‌ها از پیشنهادات من به خاطر گران بودن اجتناب می‌کنند ولی این یک واقعیت است که بازاریابی ارزان ممکن است برند شما را بی­ارزش جلوه دهد.

محتوای با کیفیت پایین، آگهی‌های ارزان و سئوی نامناسب ممکن است در کوتاه­مدت باعث صرفه­جویی شود اما اعتبار برند شما را در درازمدت خدشه­دار می­کند.

۵- تا جایی که ممکن است برون­سپاری کنید.

اگر شما کارمند ندارید تا در انجام کارها به شما کمک کنند از برون‌سپاری استفاده کنید. بسیاری از کارآفرینان درمی‌یابند که استفاده از برون­سپاری هزینه­های آنان را کاهش می­دهد و آن‌ها وقت بیشتری برای کارهای درآمدزایی دیگر دارند.

۶- همان‌گونه که برند شرکت خودتان را می­سازید برند شخصی خودتان را نیز بسازید.

بیشتر کارآفرینان به‌اشتباه بر روی ساخت برند شرکت­شان بدون توجه به برند شخصی خودشان تمرکز می­کنند. برند شخصی شما را از رقیبتان متمایز می­کند و در حوزه کاری­تان به شما اعتبار می­بخشد. زمانی که شرکت شکست را تجربه می­کند برند شخصی از شما پشتیبانی می­کند.

۷- کار زندگی است و زندگی کوتاه­تر از آن است که از کارتان متنفر باشید.

تعادل بین کار و زندگی چیزی است که اغلب کارآفرینان با آن دست‌به‌گریبان هستند. وقتی به آنچه انجام می­دهید علاقه‌مند باشید و هم خودتان و هم کارمندانتان را شاد کند آنگاه کار آن چیزی است که برای زندگی واقعی­تان می‌خواهید. کار لذت­بخش­تر و بامعنی تر می­شود و احتمال فرسودگی شغلی را کمتر می­کند.

۸- افرادی باهوش­تر از خودتان را استخدام کنید.

با این واقعیت روبرو شوید که همیشه افرادی باهوش­تر از شما وجود دارد. اگر این‌قدر خوش‌شانس هستید که آن‌ها را  می­شناسید، استخدام­شان کنید و روی مواردی که شما بهتر انجام می­دهید متمرکز شوید. به آن‌ها اختیارات لازم را بدهید تا کارهای دیگر را انجام دهند.

۹- بهترین راهکار ممکن است برای مشتریان شما بهترین نباشد

وقتی‌که یک کسب­وکار را آغاز می­کنید به‌سادگی در انجام آنچه دیگران می­گویند بهترین روش برای انجام برخی کارها است گرفتار می­شوید. مشکل اینجاست که آن‌ها مشتریان شما را نمی­شناسند. از بهترین راهکارها به‌عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید اما آن‌ها را برای تحقق نیازهای منحصربه‌فرد کسب­وکار و مشتریان خودتان بررسی کنید.

۱۰- فقط انجامش بده

برنامه­ریزی، اولویت­بندی و وزن­بندی انتخاب­ها همگی نقش مهمی در کسب­وکار دارند ام مهم‌ترین نکته این است که باید تصمیمات را اجرایی کنید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که انجام دادن کاری به­طور معمولی بهتر از این است که هیچ کاری را به‌صورت عالی انجام دهید

این ۱۰ درسی بود که یک کارآفرین باید بیاموزد تا یک کسب­وکار سود ده و بادوام بسازد.

محصولات مرتبط

خدمات مشاوره ستکا
دوره‌های حضوری
دوره‌های مجازی
کتاب‌های کارآفرینی
مطالب مرتبط
دلایل گسست در زنجیره کسب‌و‌کار
بر اساس گزارش جدید بانک جهانی: تنزل رتبه ایران در 6 زیرشاخص از مجموع 10 زیرشاخص کسب‌‌و‌کاردنیای اقتصاد: فریبا رسولی: در حالی که تازه‌ترین گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد فضای ...
ادامه مطالب
بررسی بحران بیکاری و راه‌های کارآفرینی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با دبیر کل سازمان بین المللی کارفرمایان درباره بحران بیکاری، راهکارهای کارآفرینی و اشتغال و مشکلات کارفرمایان و کارگران را مورد بررسی ...
ادامه مطالب
آخرین گزارش بانک جهانی رتبه ایران در سهولت انجام کسب و کار را ارزیابی کرد
یازده علامت سرمایه‌گذاریسنگاپور یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تجارت و بازرگانی است. بانک جهانی هرساله گزارشی با عنوان «سهولت انجام کار» در کشورهای مختلف ارائه می‌دهد که در این ...
ادامه مطالب
کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به شرکت‌های دانش بنیان
قائم مقام صندوق توسعه ملی خبر دادکمک 200 میلیون دلاری به شرکت‌های دانش بنیانقائم مقام صندوق توسعه ملی، شورای برنامه ریزی را مهمترین نهاد تصمیم گیری برای استان دانست و ...
ادامه مطالب
در بهار ۹۳ اشتغال‌زا ترین صنایع ایران معرفی شدند
براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده صنایع، تولید محصولات کانی غیرفلزی اشتغال‌زا ترین صنعت کشور در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آخرین ...
ادامه مطالب
۹۰۶ واحد تعاونی در هفته تعاون به بهره برداری می رسد/ ۱۵میلیون نفر در کشور عضو تعاونی ها هستند
تهران - ایرنا - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هفته تعاون (12 تا 18 شهریور ماه) در مجموع 906 واحد تعاونی در کشور به ...
ادامه مطالب
شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۰ حوزه مورد نیاز وزارت نفت ورود پیدا کنند
وزیر نفت گفت: وزارت نفت از تولید محصولاتی که منطبق با استانداردهای این وزارتخانه است استقبال و از شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه حمایت خواهد کرد.به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ...
ادامه مطالب
افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات بانک‌ها به تولید/ بانک‌ها با صنعتگران خوش‌رفتار شدند
تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی حاکی از چرخش 180 درجه‌ای رفتار سیستم بانکی نسبت به بخش تولید است؛ به طوری که در پنج ماهه امسال میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش ...
ادامه مطالب
آموزه های لین استارتاپ – نوپای ناب
دلایل گسست در زنجیره کسب‌و‌کار
بررسی بحران بیکاری و راه‌های کارآفرینی
آخرین گزارش بانک جهانی رتبه ایران در سهولت
کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به شرکت‌های دانش بنیان
در بهار ۹۳ اشتغال‌زا ترین صنایع ایران معرفی
۹۰۶ واحد تعاونی در هفته تعاون به بهره
هاوارد شولتز
شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۰ حوزه مورد نیاز وزارت
افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات بانک‌ها به تولید/ بانک‌ها