۱۰ توصیه به کارآفرینان

در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ توصیه به کارآفرینان که برای رشد کسب و کار حیاتی است را بررسی کنیم . ما به عنوان کارآفرینان مسیر خودمان را دنبال می­کنیم. برای برخی از ما دستیابی به موفقیت مالی فرایندی طولانی مدت، کند و پر زحمت است. برای برخی دیگر این اتفاق به سادگی می­افتد. بر این باورم که این موضوع در نتیجه ی یک فرایند منطقی نیست ولی نشانه­ایی از این است که کارآفرین اهمیت یادگیری، پذیرش و رشد کسب­وکارش را به خوبی درک کرده است.

۱- همیشه حق با مشتری نیست.

قبلا می­گفتیم که همیشه حق با مشتری است. انتظار داریم که جلوی هر مشتری خم شویم حتی اگر کاملا واضح باشد که اشتباه می­گوید. این ضرب المثل ممکن است زیان­های جدی به ما، کارمندان­ و مشتریان­مان بزند. لازم است برخی مواقع به خواسته مشتری دقیق­تر نگاه کنیم شاید حق با او نیست.

۲- زمان پول است.

پول، مشتریان، ایده­‌ها: همه منابعی هستند که می­توانید به­ طور بالقوه مقدار بیشتری از آنها را به­دست آورید. اما زمان کالایی است که همیشه مقدار مشخصی از آن را دارید. یکی از روش­هایی که می­توانید مطمئن شوید بیشترین استفاده را از وقتتان می­کنید در نظر گرفتن ارزش کارهایتان است.

از خودتان بپرسید دستمزد عادلانه کارهایی که من انجام می­دهم چقدر است؟ اگر کس دیگری با هزینه کمتر می­تواند این کارها را انجام دهد اجازه دهید انها این کار را انجام دهند و شما روی سطوح بالاتر و فعالیت های درآمدزاتر تمرکز کنید. به عنوان یک صاحب کسب­وکار شما باید فقط کارهایی را انجام دهید که فقط شما می­توانید آنها را انجام دهید.

۳- همه پول­ها خوب نیستند.

این موضوعی است که اغلب کارآفرینان در مراحل اولیه کارشان با آن دست‌به‌گریبان می­شوند. وقتی‌که کسب­وکار شما هنوز به درآمدزایی نرسیده است ممکن است به‌سادگی در این دام بیفتید که هر پیشنهادی را بپذیرید. مسئله این است که همه مشتریان با ارزش نیستند. از مشتریانی که بیش از اندازه وقت شما را می­گیرند یا کسانی که انتظارات غیرمعقول دارند یا آن‌هایی که از کار کردن با آن‌ها هراس دارید اجتناب کنید. این مشتریان ارزشش را ندارند.

۴- هیچ راه ارزان قیمتی در بازاریابی وجود ندارد

اغلب با مالکان کسب­وکار که می­خواهند تبلیغات بازاریابی انجام دهند صحبت می­کنم. آن‌ها از پیشنهادات من به خاطر گران بودن اجتناب می‌کنند ولی این یک واقعیت است که بازاریابی ارزان ممکن است برند شما را بی­ارزش جلوه دهد.

محتوای با کیفیت پایین، آگهی‌های ارزان و سئوی نامناسب ممکن است در کوتاه­مدت باعث صرفه­جویی شود اما اعتبار برند شما را در درازمدت خدشه­دار می­کند.

۵- تا جایی که ممکن است برون­سپاری کنید.

اگر شما کارمند ندارید تا در انجام کارها به شما کمک کنند از برون‌سپاری استفاده کنید. بسیاری از کارآفرینان درمی‌یابند که استفاده از برون­سپاری هزینه­های آنان را کاهش می­دهد و آن‌ها وقت بیشتری برای کارهای درآمدزایی دیگر دارند.

۶- همان‌گونه که برند شرکت خودتان را می­سازید برند شخصی خودتان را نیز بسازید.

بیشتر کارآفرینان به‌اشتباه بر روی ساخت برند شرکت­شان بدون توجه به برند شخصی خودشان تمرکز می­کنند. برند شخصی شما را از رقیبتان متمایز می­کند و در حوزه کاری­تان به شما اعتبار می­بخشد. زمانی که شرکت شکست را تجربه می­کند برند شخصی از شما پشتیبانی می­کند.

۷- کار زندگی است و زندگی کوتاه­تر از آن است که از کارتان متنفر باشید.

تعادل بین کار و زندگی چیزی است که اغلب کارآفرینان با آن دست‌به‌گریبان هستند. وقتی به آنچه انجام می­دهید علاقه‌مند باشید و هم خودتان و هم کارمندانتان را شاد کند آنگاه کار آن چیزی است که برای زندگی واقعی­تان می‌خواهید. کار لذت­بخش­تر و بامعنی تر می­شود و احتمال فرسودگی شغلی را کمتر می­کند.

۸- افرادی باهوش­تر از خودتان را استخدام کنید.

با این واقعیت روبرو شوید که همیشه افرادی باهوش­تر از شما وجود دارد. اگر این‌قدر خوش‌شانس هستید که آن‌ها را  می­شناسید، استخدام­شان کنید و روی مواردی که شما بهتر انجام می­دهید متمرکز شوید. به آن‌ها اختیارات لازم را بدهید تا کارهای دیگر را انجام دهند.

۹- بهترین راهکار ممکن است برای مشتریان شما بهترین نباشد

وقتی‌که یک کسب­وکار را آغاز می­کنید به‌سادگی در انجام آنچه دیگران می­گویند بهترین روش برای انجام برخی کارها است گرفتار می­شوید. مشکل اینجاست که آن‌ها مشتریان شما را نمی­شناسند. از بهترین راهکارها به‌عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید اما آن‌ها را برای تحقق نیازهای منحصربه‌فرد کسب­وکار و مشتریان خودتان بررسی کنید.

۱۰- فقط انجامش بده

برنامه­ریزی، اولویت­بندی و وزن­بندی انتخاب­ها همگی نقش مهمی در کسب­وکار دارند ام مهم‌ترین نکته این است که باید تصمیمات را اجرایی کنید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که انجام دادن کاری به­طور معمولی بهتر از این است که هیچ کاری را به‌صورت عالی انجام دهید

این ۱۰ درسی بود که یک کارآفرین باید بیاموزد تا یک کسب­وکار سود ده و بادوام بسازد.

محصولات مرتبط

خدمات مشاوره ستکا
دوره‌های حضوری
دوره‌های مجازی
کتاب‌های کارآفرینی
مطالب مرتبط
هتلداری از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در جهان
عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران کیش گفت: توسعه صنعت هتلداری با ایجاد زیرساخت‌های لازم امکان‌پذیر خواهد بود.به گزارش دنیای اقتصاد، مهرداد تاوتلی عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران کیش با تاکید بر اهمیت ...
ادامه مطالب
حمایت از پژوهش‌های اقتصاد محور و شرکت های دانش بنیان
ستاری گفت: معاونت علمی فن آوری رییس جمهور از کلیه تحقیق هایی که در 5 سال آینده قابلیت تجاری شدن داشته باشند حمایت می کند.به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به ...
ادامه مطالب
کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید
ناپلئون هیل با الهام از اندرو کارنگی که رمز موفقیت خود را برای او شرح داده بود کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را به رشته تحریر درآورده است. هیل برای ...
ادامه مطالب
وبلاگ اکونومیست سه شرکت بزرگ اینترنتی در هر کشور را معرفی کرده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در این وبلاگ  در ایران سه شرکت دیجی‌کالا با ارزش ۱۵۰ میلیون دلار، کافه بازار با ارزش ۸ میلیون دلار و Anetwork ( شبکه تبلیغاتی کلیکی)  با ارزش ۳ میلیون دلار با ارزش‌ترین شرکت‌های ...
ادامه مطالب
خیز جهان برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی
نشریه اکونومیست در شماره جدید خود تحلیل کردخیز جهان برای سرمایه‌گذاری در کشاورزیدر 40 سال آینده، بشر بیش از کل 10 هزار سال گذشته به غذا نیاز خواهد داشت. اما ...
ادامه مطالب
کارآفرینی؛ نسخه اقتصاد بیمار ایران
کارآفرینی؛ نسخه اقتصاد بیمار ایرانمحمدرضا دیانیرئیس هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایرانبی‌ثباتی اقتصاد متکی به نفت به دلیل درصد بالایی که از بودجه دولت به خود اختصاص می‌دهد، بر همه بخش‌های ...
ادامه مطالب
ایجاد ۲۵ هزار شغل در صنعت خودرو با یک جرقه!
وزیر کار دولت یازدهم با تشریح عملکرد یکساله وزارتخانه متبوعش از احیای 230 هزار شغل در معرض تعطیل در یک سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه ایجاد 400 هزار ...
ادامه مطالب
رشد اقتصادی کشورها در گرو بهبودی فضای کسب و کار است
ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : رشد اقتصادی کشورها در گرو بهبود فضای کسب و کار و برنامه های بلند مدتی است که زمینه ساز ایجاد فرصت ...
ادامه مطالب
دوره‌های شتابدهی استارتاپ‌ها در ایران
هتلداری از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در جهان
حمایت از پژوهش‌های اقتصاد محور و شرکت های
خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید
وبلاگ اکونومیست سه شرکت بزرگ اینترنتی در هر
گفتگو با خانم سیده فاطمه مقیمی
خیز جهان برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی
کارآفرینی؛ نسخه اقتصاد بیمار ایران
ایجاد ۲۵ هزار شغل در صنعت خودرو با
رشد اقتصادی کشورها در گرو بهبودی فضای کسب