۱۰ توصیه به کارآفرینان

در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ توصیه به کارآفرینان که برای رشد کسب و کار حیاتی است را بررسی کنیم . ما به عنوان کارآفرینان مسیر خودمان را دنبال می­کنیم. برای برخی از ما دستیابی به موفقیت مالی فرایندی طولانی مدت، کند و پر زحمت است. برای برخی دیگر این اتفاق به سادگی می­افتد. بر این باورم که این موضوع در نتیجه ی یک فرایند منطقی نیست ولی نشانه­ایی از این است که کارآفرین اهمیت یادگیری، پذیرش و رشد کسب­وکارش را به خوبی درک کرده است.

۱- همیشه حق با مشتری نیست.

قبلا می­گفتیم که همیشه حق با مشتری است. انتظار داریم که جلوی هر مشتری خم شویم حتی اگر کاملا واضح باشد که اشتباه می­گوید. این ضرب المثل ممکن است زیان­های جدی به ما، کارمندان­ و مشتریان­مان بزند. لازم است برخی مواقع به خواسته مشتری دقیق­تر نگاه کنیم شاید حق با او نیست.

۲- زمان پول است.

پول، مشتریان، ایده­‌ها: همه منابعی هستند که می­توانید به­ طور بالقوه مقدار بیشتری از آنها را به­دست آورید. اما زمان کالایی است که همیشه مقدار مشخصی از آن را دارید. یکی از روش­هایی که می­توانید مطمئن شوید بیشترین استفاده را از وقتتان می­کنید در نظر گرفتن ارزش کارهایتان است.

از خودتان بپرسید دستمزد عادلانه کارهایی که من انجام می­دهم چقدر است؟ اگر کس دیگری با هزینه کمتر می­تواند این کارها را انجام دهد اجازه دهید انها این کار را انجام دهند و شما روی سطوح بالاتر و فعالیت های درآمدزاتر تمرکز کنید. به عنوان یک صاحب کسب­وکار شما باید فقط کارهایی را انجام دهید که فقط شما می­توانید آنها را انجام دهید.

۳- همه پول­ها خوب نیستند.

این موضوعی است که اغلب کارآفرینان در مراحل اولیه کارشان با آن دست‌به‌گریبان می­شوند. وقتی‌که کسب­وکار شما هنوز به درآمدزایی نرسیده است ممکن است به‌سادگی در این دام بیفتید که هر پیشنهادی را بپذیرید. مسئله این است که همه مشتریان با ارزش نیستند. از مشتریانی که بیش از اندازه وقت شما را می­گیرند یا کسانی که انتظارات غیرمعقول دارند یا آن‌هایی که از کار کردن با آن‌ها هراس دارید اجتناب کنید. این مشتریان ارزشش را ندارند.

۴- هیچ راه ارزان قیمتی در بازاریابی وجود ندارد

اغلب با مالکان کسب­وکار که می­خواهند تبلیغات بازاریابی انجام دهند صحبت می­کنم. آن‌ها از پیشنهادات من به خاطر گران بودن اجتناب می‌کنند ولی این یک واقعیت است که بازاریابی ارزان ممکن است برند شما را بی­ارزش جلوه دهد.

محتوای با کیفیت پایین، آگهی‌های ارزان و سئوی نامناسب ممکن است در کوتاه­مدت باعث صرفه­جویی شود اما اعتبار برند شما را در درازمدت خدشه­دار می­کند.

۵- تا جایی که ممکن است برون­سپاری کنید.

اگر شما کارمند ندارید تا در انجام کارها به شما کمک کنند از برون‌سپاری استفاده کنید. بسیاری از کارآفرینان درمی‌یابند که استفاده از برون­سپاری هزینه­های آنان را کاهش می­دهد و آن‌ها وقت بیشتری برای کارهای درآمدزایی دیگر دارند.

۶- همان‌گونه که برند شرکت خودتان را می­سازید برند شخصی خودتان را نیز بسازید.

بیشتر کارآفرینان به‌اشتباه بر روی ساخت برند شرکت­شان بدون توجه به برند شخصی خودشان تمرکز می­کنند. برند شخصی شما را از رقیبتان متمایز می­کند و در حوزه کاری­تان به شما اعتبار می­بخشد. زمانی که شرکت شکست را تجربه می­کند برند شخصی از شما پشتیبانی می­کند.

۷- کار زندگی است و زندگی کوتاه­تر از آن است که از کارتان متنفر باشید.

تعادل بین کار و زندگی چیزی است که اغلب کارآفرینان با آن دست‌به‌گریبان هستند. وقتی به آنچه انجام می­دهید علاقه‌مند باشید و هم خودتان و هم کارمندانتان را شاد کند آنگاه کار آن چیزی است که برای زندگی واقعی­تان می‌خواهید. کار لذت­بخش­تر و بامعنی تر می­شود و احتمال فرسودگی شغلی را کمتر می­کند.

۸- افرادی باهوش­تر از خودتان را استخدام کنید.

با این واقعیت روبرو شوید که همیشه افرادی باهوش­تر از شما وجود دارد. اگر این‌قدر خوش‌شانس هستید که آن‌ها را  می­شناسید، استخدام­شان کنید و روی مواردی که شما بهتر انجام می­دهید متمرکز شوید. به آن‌ها اختیارات لازم را بدهید تا کارهای دیگر را انجام دهند.

۹- بهترین راهکار ممکن است برای مشتریان شما بهترین نباشد

وقتی‌که یک کسب­وکار را آغاز می­کنید به‌سادگی در انجام آنچه دیگران می­گویند بهترین روش برای انجام برخی کارها است گرفتار می­شوید. مشکل اینجاست که آن‌ها مشتریان شما را نمی­شناسند. از بهترین راهکارها به‌عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید اما آن‌ها را برای تحقق نیازهای منحصربه‌فرد کسب­وکار و مشتریان خودتان بررسی کنید.

۱۰- فقط انجامش بده

برنامه­ریزی، اولویت­بندی و وزن­بندی انتخاب­ها همگی نقش مهمی در کسب­وکار دارند ام مهم‌ترین نکته این است که باید تصمیمات را اجرایی کنید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که انجام دادن کاری به­طور معمولی بهتر از این است که هیچ کاری را به‌صورت عالی انجام دهید

این ۱۰ درسی بود که یک کارآفرین باید بیاموزد تا یک کسب­وکار سود ده و بادوام بسازد.

محصولات مرتبط

خدمات مشاوره ستکا
دوره‌های حضوری
دوره‌های مجازی
کتاب‌های کارآفرینی
مطالب مرتبط
کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به شرکت‌های دانش بنیان
قائم مقام صندوق توسعه ملی خبر دادکمک 200 میلیون دلاری به شرکت‌های دانش بنیانقائم مقام صندوق توسعه ملی، شورای برنامه ریزی را مهمترین نهاد تصمیم گیری برای استان دانست و ...
ادامه مطالب
کمبود خلاقیت و نوآوری آفت تولید محصولات دستی
دنیای اقتصاد: تولید محصولات دستی به یک شیوه، استفاده از مواد خام بدون تغییر نسبت به گذشته، انتقال نسل به نسل هنرهای سنتی در مناطق مختلف و مواردی دیگر از این ...
ادامه مطالب
معرفی الگو برای خلق فرصتهای شغلی جدید
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران ترویج و توسعه مشاغل خانگی و معرفی الگوهای کارآفرینی را در ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان جویای کار موثر خواند.به گزارش خبرگزاری ...
ادامه مطالب
بخش صنعت و معدن هفت هزار و ۵۰۰فرصت شغلی جدید ایجاد کرد
رییس سازمان صنعت معدن تجارت هرمزگان گفت:نزدیک به هفت هزار و 500نفر دریکسال اخیر در بخش صنعت و معدن مشغول به کار شده اند که نشان از ظرفیت اشتغالزایی بخش ...
ادامه مطالب
دستور ویژه روحانی برای خروج از رکود معدنی‌ها/ بازگشت ۷۰ درصد پول خصوصی‌ شده‌ها به چرخه سرمایه‌گذاری
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جزئیات اضافه شده بخش معدن به بسته خروج از رکود دولت، گفت: با دستور ویژه رئیس جمهور، علاوه بر اینکه تمامی ...
ادامه مطالب
تورم مقررات در کسب‌وکار
«دنیای‌اقتصاد» در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد.سردار خالدی: بخش خصوصی همواره از مقام یک تولیدکننده انتظار دارد مداخله دولت در اقتصاد به‌گونه‌ای باشد که کسب‌وکار از حرکت باز نماند و ...
ادامه مطالب
بررسی بحران بیکاری و راه‌های کارآفرینی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با دبیر کل سازمان بین المللی کارفرمایان درباره بحران بیکاری، راهکارهای کارآفرینی و اشتغال و مشکلات کارفرمایان و کارگران را مورد بررسی ...
ادامه مطالب
تاق بازرگانی و مقوله کارآفرینی
اتاق بازرگانی و مقوله کارآفرینیمحمد کاظممدیرعامل شرکت لیزینگ اقتصاد نویندر نخستین ماده قانونی تشکیل اتاق بازرگانی، هدف از تاسیس این نهاد به صورت زیر تعریف شده است:«به منظور کمک به ...
ادامه مطالب
هفت گام برای موفقیت در کارآفرینی اینترنتی
برای تضمین موفقیت کارآفرینی اینترنتی بایستی گام­های زیر را بردارید. افراد زیادی را دیده­ام که با انجام این مراحل کسب ­وکار موفق خود را شروع کرده و رشد داده­ اند. گام ...
ادامه مطالب
کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به شرکت‌های دانش بنیان
کمبود خلاقیت و نوآوری آفت تولید محصولات دستی
معرفی الگو برای خلق فرصتهای شغلی جدید
بخش صنعت و معدن هفت هزار و ۵۰۰فرصت
دستور ویژه روحانی برای خروج از رکود معدنی‌ها/
تورم مقررات در کسب‌وکار
بررسی بحران بیکاری و راه‌های کارآفرینی
مصاحبه با محسن ملایری
تاق بازرگانی و مقوله کارآفرینی
هفت گام برای موفقیت در کارآفرینی اینترنتی