نکات مهم طراحی کارت ویزیت
امروزه بسیاری از افراد به نکات مهم طراحی کارت ویزیت توجه نمیکنند ! درحالیکه کارت ویزیت یکی از مهمترین چیزهایی است که شما باید بهعنوان یک مدیر و یا بازاریاب حرفهای به آن توجه کنید ؛ زیرا کارت ویزیت شما،معرف شما و معرف هویت شرکتتان شماست.!در این مقاله نکات مهم طراحی کارت ویزیت را بیان میکنم.
شاید از نظر شما خیلی عجیب باشد که من به همین سادگی این جمله را به کار ببرم و بگویم که کارت ویزیت شما هویت شرکتتان را مشخص میکند ؛ اما این حقیقتی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت.تحقیقات نشان داده که یک کارت ویزیت مؤثر میتواند بهصورت غیرمستقیم احساسات و تفکرات مثبتی را نسبت به شما و سازمان شما به مشتری انتقال دهد.
شما از کارت ویزیت خود برای در ارتباط بودن با افراد مشتریان جدید و همچنین مشتریان قدیمیتان استفاده میکنید.پس از شما میخواهم که به طراحی کارت ویزیت خود اهمیت دهید و آن را نادیده نگیرید زیرا کارت ویزیت شما معرف شرکت شماست.
در ادامه نکات مهم طراحی یک کارت ویزیت خوب و تأثیرگذار را بیان میکنم :
شما باید اطلاعات اساسی سازمان خود را بر روی یک قطعه کاغذ کوچک ثبت کنید، و این کار نیازمند دقت زیادی است.زیرا شما باید اطلاعات محدودی را در یک فضای مشخص(۳ طول و ۲ اینچ عرض) وارد کنید.

نکات طراحی کارت ویزیت
در انتخاب کاغذ کارت ویزیت خود نهایت توجه را داشته باشید و بههیچعنوان از کاغذهای ارزان و شل استفاده نکنید زیرا با این کار بهصورت غیرمستقیم به مشتریتان میگویید که با یک فرد غیرحرفهای و با شرکتی کوچک طرف هستند.سعی کنید تا جایی که میتوانید از یک کاغذ خوب و مرغوب استفاده کنید.
شما میتوانید با انتخاب کاغذ خود و طراحی متفاوت کنارهی آن حسهای مختلفی را به مخاطب انتقال دهید،برای مثال افرادی که در کارتهای خود از لبههای تیز استفاده میکنند افرادی هستند که قوی و برجسته هستند و افرادی هستند که به کسبوکار خود اهمیت میدهند و بسیار کاری هستند.همچنین افرادی که از لبههای گرد در حاشیه کارت ویزیت خود استفاده میکنند ، افرادی هستند که لطیف،مهربان،خون گرم و محترم هستند و این افراد از کاغذهای نسبتاً نرمتر استفاده میکنند.
دقت کنید که در کارت ویزیت خود از چه فونتهایی استفاده میکنید،بعضی از فونتها برای کارهای خاصی بناشدهاند و اصلاً مناسب یک کارت ویزیت خوب نیستند.برای مثال فونت ترافیک برای تبلیغات محیطی (بنر،تابلوهای تبلیغاتی و …) که در مکانهایی که گذر اتومبیل در آن رایج است مورداستفاده قرار میگیرد و بههیچعنوان برای استفاده در کارت ویزیت توصیه نمیشود و توصیه شخص من به شما این است که یک فونت برای شرکتتان داشته باشید و همهجا از همان فونت استفاده کنید.
در کارت ویزیت خود لوگو شرکت خود را قرار دهید،زیرا آن تنها نشانی است که بهوسیلهی آن میتوان شرکتتان را شناسایی کرد،طراحی یک نشان موفق(با توجه به کسبوکار شما) بسیار مهم است.
استفاده از یک شعار تبلیغاتی تأثیرگذار هم خالی از لطف نخواهد بود.برای مثال خود من در کارت ویزیت شخصی خودم از این شعار تبلیغاتی استفاده کردهام :
Fresh up with success
با موفقیت،رنگی تازه به زندگی خود ببخشید.
اگر نمیتوانید یک شعار تبلیغاتی خوب برای خود پیدا کنید توصیه من به شما این است که سری به این وبسایت بزنید :
در این وبسایت میتوانید کلمه موردنظر خود را قرار دهید و شعار خود را بیابید .
نام خود را در ابتدا بنویسید و سپس سمت خود را در کارت قرار دهید،شماره تلفن،آدرس، پست الکتریکی و وبسایت خود را هم در کارت قرار دهید.تلاشتان را بکنید که یک کارت ویزیت متفاوت و خلاقانه طراحی کنید،سعی کنید با کارها و شعارهای جالب و یا حتی قرار دادن عکس خود یک کار متفاوت را ارائه دهید.البته بعضی از افراد قرار دادن عکس را کاری غیرحرفهای میدانند ، اما بهشخصه با تحقیقاتی که انجام دادهام دیدهام که بسیاری از بازرگانان حرفهای کشورمان این کار را بر روی کارت ویزیت خود انجام دادهاند .خود من نیز عکس خود را در کارت ویزیتم قرار دادهام .
به یاد دارم که برای طراحی کارت ویزیت خود،مدت طولانیای را برای مطالعه آثار رنگها صرف کردم.دقت کنید که از چه رنگهایی استفاده میکنید،روانشناسی رنگها بسیار مهم میباشد و توجه کنید که رنگ متنتان متمایز از رنگ پسزمینه باشد