نکات مهم طراحی کارت ویزیت

امروزه بسیاری از افراد به نکات مهم طراحی کارت ویزیت توجه نمی‌کنند ! درحالی‌که کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که شما باید به‌عنوان یک مدیر و یا بازاریاب حرفه‌ای  به آن توجه کنید ؛ زیرا کارت ویزیت شما،معرف شما و معرف هویت شرکتتان شماست.!در این مقاله نکات مهم طراحی کارت ویزیت را بیان می‌کنم.

شاید از نظر شما خیلی عجیب باشد که من به همین سادگی این جمله را به کار ببرم و بگویم که کارت ویزیت شما هویت شرکتتان را مشخص می‌کند ؛ اما این حقیقتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.تحقیقات نشان داده که یک کارت ویزیت مؤثر می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم احساسات و تفکرات مثبتی را نسبت به شما و سازمان شما به مشتری انتقال دهد.

شما از کارت ویزیت خود برای در ارتباط بودن با افراد مشتریان جدید و همچنین مشتریان قدیمی‌تان استفاده می‌کنید.پس از شما می‌خواهم  که به طراحی کارت ویزیت خود اهمیت دهید و آن را نادیده نگیرید زیرا کارت ویزیت شما معرف شرکت شماست.

در ادامه نکات مهم طراحی یک کارت ویزیت خوب و تأثیرگذار را بیان می‌کنم :

شما باید اطلاعات اساسی سازمان خود را بر روی یک قطعه کاغذ کوچک ثبت کنید، و این کار نیازمند دقت زیادی است.زیرا شما باید اطلاعات محدودی را در یک فضای مشخص(۳ طول و ۲ اینچ عرض) وارد کنید.

نکات مهم طراحی کارت ویزیت

نکات طراحی کارت ویزیت

در انتخاب کاغذ کارت ویزیت خود نهایت توجه را داشته باشید و به‌هیچ‌عنوان از کاغذهای ارزان و شل استفاده نکنید زیرا با این کار به‌صورت غیرمستقیم به مشتری‌تان می‌گویید که با یک فرد غیرحرفه‌ای و با شرکتی کوچک طرف هستند.سعی کنید تا جایی که می‌توانید از یک کاغذ خوب و مرغوب استفاده کنید.

شما می‌توانید با انتخاب کاغذ خود و طراحی متفاوت کناره‌ی آن حس‌های مختلفی را به مخاطب انتقال دهید،برای مثال افرادی که در کارت‌های خود از لبه‌های تیز استفاده می‌کنند افرادی هستند که  قوی و برجسته  هستند و افرادی هستند که به کسب‌وکار خود اهمیت می‌دهند و بسیار کاری هستند.همچنین افرادی که از لبه‌های گرد در حاشیه کارت ویزیت خود استفاده می‌کنند ، افرادی هستند که لطیف،مهربان،خون گرم و محترم هستند و این افراد از کاغذهای نسبتاً نرم‌تر استفاده می‌کنند.

دقت کنید که در کارت ویزیت خود از چه فونت‌هایی استفاده می‌کنید،بعضی از فونت‌ها برای کارهای خاصی بناشده‌اند و اصلاً مناسب یک کارت ویزیت خوب نیستند.برای مثال فونت ترافیک برای تبلیغات محیطی (بنر،تابلوهای تبلیغاتی و …) که در مکان‌هایی که گذر اتومبیل در آن رایج است مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌هیچ‌عنوان برای استفاده در کارت ویزیت توصیه نمی‌شود و توصیه شخص من به شما این است که یک فونت برای شرکتتان داشته باشید و همه‌جا از همان فونت استفاده کنید.

طراحی کارت ویزیت

نکات مهم طراحی کارت ویزیت

در کارت ویزیت خود لوگو شرکت خود را قرار دهید،زیرا آن تنها نشانی است که به‌وسیله‌ی آن می‌توان شرکتتان را شناسایی کرد،طراحی یک نشان موفق(با توجه به کسب‌وکار شما)  بسیار مهم است.

استفاده از یک شعار تبلیغاتی  تأثیرگذار هم خالی از لطف نخواهد بود.برای مثال خود من در کارت ویزیت شخصی خودم از این شعار تبلیغاتی استفاده کرده‌ام :

Fresh up with success

با موفقیت،رنگی تازه به زندگی خود ببخشید.

اگر نمی‌توانید یک شعار تبلیغاتی خوب برای خود پیدا کنید توصیه من به شما این است که سری به این وب‌سایت بزنید :

www.sloganmaker.com

در این وب‌سایت می‌توانید کلمه موردنظر خود را قرار دهید و شعار خود را بیابید .

نام خود را در ابتدا بنویسید و سپس سمت خود را در کارت قرار دهید،شماره تلفن،آدرس، پست الکتریکی و وب‌سایت خود را هم در کارت قرار دهید.تلاشتان را بکنید که یک کارت ویزیت متفاوت و خلاقانه طراحی کنید،سعی کنید با کارها و شعارهای جالب و یا حتی قرار دادن عکس خود یک کار متفاوت را ارائه دهید.البته بعضی از افراد قرار دادن عکس را کاری غیرحرفه‌ای می‌دانند ، اما به‌شخصه با تحقیقاتی که انجام داده‌ام دیده‌ام که بسیاری از بازرگانان حرفه‌ای کشورمان این کار را بر روی کارت ویزیت خود انجام  داده‌اند .خود من نیز عکس خود را در کارت ویزیتم قرار داده‌ام .

به یاد دارم که برای طراحی کارت ویزیت خود،مدت طولانی‌ای را برای مطالعه آثار رنگ‌ها صرف کردم.دقت کنید که از چه رنگ‌هایی استفاده می‌کنید،روانشناسی رنگ‌ها بسیار مهم می‌باشد و توجه کنید که رنگ متنتان متمایز از رنگ پس‌زمینه باشد

محصولات مرتبط

خدمات مشاوره ستکا
دوره‌های حضوری
دوره‌های مجازی
کتاب‌های کارآفرینی
مطالب مرتبط
نخستین برند پوشاک ایران صادراتی می شود
فعال بازار پوشاک گفت: ظرفیت زیادی برای تولید و عرضه پوشاک با برند ایرانی در کشور وجود دارد ولی بسیاری از فعالان صنعت پوشاک به کپی‌کاری پوشاک خارجی و عرضه ...
ادامه مطالب
رتبه نخستی که در آن آخر هستیم
 نایب رئیس خانه معدن ایران معتقد است: امروز شرایط ویژه ای با شکل گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم و در برخی استانها حتی نامی از معدن دیده نمی ...
ادامه مطالب
بوشهر- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: کارآفرینی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی یک ضرورت مهم و اجتناب ناپذیر برای ...
ادامه مطالب
معرفی صدرنشین‌ها در شهرک‌های صنعتی
دنیای اقتصاد: گروه صنعت و معدن: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن بررسی وضعیت شرکت‌های استانی در مجمع عملکرد سال 92 اعلام کرد: استان چهارمحال و بختیاری با ...
ادامه مطالب
میلیاردرهای جهان چگونه میلیاردر می‌شوند؟
سوپر میلیاردر‌ها یا به قولی آن دسته از مدیران موفق در کسب و کار را که توانسته‌اند به این رتبه دست یابند، به اصطلاح «سیندرلاهای» عرصه کسب‌و‌کار می‌نامند. این دسته، ...
ادامه مطالب
برگزاری نخستین دوره جامع مدیریت عالی تعاونی‌ها
نخستین دوره جامع سمینار مدیریت راهبردی کسب وکار با هدف بهره‌گیری از مهارتهای جدید جهت حل مشکلات مدیریتی تعاونی‌ها آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.به گزارش ایسنا، در این همایش ...
ادامه مطالب
هوشمندترین شرکت های فناوری جهان
در غیاب اپل، مایکروسافت و فیس بوکهوشمندترین شرکت های فناوری جهان برگزیده شدند.این مسئله دشوار به نظر می‌رسد که بتوانیم میزان هوشمند بودن یک سازمان یا یک شرکت تجاری بزرگ ...
ادامه مطالب
سال آینده نیازی به واردات گندم نداریم/ می‌توان جلوی واردات برنج را گرفت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت تمهیدات خاصی را برای وضعیت کشت گندم در طول سال جاری اندیشیده و با توجه به شرایط موجود در سال آینده نیازی به ...
ادامه مطالب
رشد واحدهای صنعتی با مراکز تحقیق و توسعه
شاتا: علی‌اصغر توفیق  در نخستین گردهمایی مدیران مراکز تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی کشور با بیان اینکه تحقیق و توسعه در یک واحد صنعتی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود عنوان کرد نمی‌توان این ...
ادامه مطالب
نخستین برند پوشاک ایران صادراتی می شود
رتبه نخستی که در آن آخر هستیم
کارآفرینی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی یک
معرفی صدرنشین‌ها در شهرک‌های صنعتی
میلیاردرهای جهان چگونه میلیاردر می‌شوند؟
برگزاری نخستین دوره جامع مدیریت عالی تعاونی‌ها
هوشمندترین شرکت های فناوری جهان
سال آینده نیازی به واردات گندم نداریم/ می‌توان
مهندسی ارزش چیست
رشد واحدهای صنعتی با مراکز تحقیق و توسعه