سه عنصر اصلی در کاهش صادرات "طلای سرخ ایرانی"/ عرضه زعفران ایرانی با برند اروپایی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی کرد

نوری گفت: عدم حمایت از تولیدکنندگان، نبود بسته‌بندی مناسب در زعفران و ورود دلالگران به حوزه تولید و صادرات را می‌توان سه عنصر اصلی در کاهش صادرات طلای سرخ ایرانی دانست.

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: متأسفانه زعفران تولید ایرانی با برند دیگر کشورهای اروپایی در بازارهای خارجی عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش موانع صادرات زعفران باید به شاخصه‌های مهمی توجه کرد.

نوری اظهار داشت: عدم حمایت از تولیدکنندگان، نبود بسته‌بندی مناسب در زعفران و ورود دلالگران به حوزه تولید و صادرات را می‌توان سه عنصر اصلی در کاهش صادرات طلای سرخ ایرانی دانست.

نوری در خصوص کاهش میزان سموم در تولید محصولات کشاورزی باکیفیت و ارگانیک، تأکید کرد: طبق برنامه شش ساله توسعه باید با کاهش میزان سموم به کار گرفته شده در محصول، تولیدات ارگانیک را ارتقاء دهیم.

نماینده مردم شوش خاطرنشان کرد: حداقل باید به ۲۵ درصد تولید محصولات ارگانیک برسیم که متأسفانه در حال حاضر خیلی با این رقم فاصله داریم.

نوری افزود: بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی در طی ۳ الی ۴ سال آینده در تولیدات محصولات استراتژیک چون گندم، برنج، ذرت و غیره به خودکفایی خواهیم رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *