۱۰ توصیه به کارآفرینان

در این مقاله می‌خواهیم 10 توصیه به کارآفرینان ارائه کنیم که برای رشد کسب‌وکارشان حیاتی است. ما به‌عنوان کارآفرینان مسیر خودمان را دنبال می‌­کنیم. برای برخی از ما دستیابی به موفقیت مالی فرایندی طولانی‌مدت، کند و پر زحمت است. برای برخی دیگر این اتفاق به سادگی می‌­افتد. بر این باورم که این موضوع در نتیجه‌ی یک فرایند منطقی نیست ولی نشانه‌ه­ایی از این است که کارآفرین اهمیت یادگیری، پذیرش و رشد کسب‌­وکارش را به‌خوبی درک کرده است.

1- همیشه حق با مشتری نیست

قبلا می­‌گفتیم که همیشه حق با مشتری است. انتظار داریم که جلوی هر مشتری خم شویم حتی اگر کاملا واضح باشد که اشتباه می­‌گوید. این ضرب‌المثل ممکن است زیان‌­های جدی به ما، کارمندان­ و مشتریان‌­مان بزند. لازم است برخی مواقع به خواسته مشتری دقیق‌­تر نگاه کنیم شاید حق با او نیست.

2- زمان پول است

پول، مشتریان، ایده­‌ها همه منابعی هستند که می‌­توانید به‌طور بالقوه مقدار بیشتری از آنها را به‌­دست آورید. اما زمان کالایی است که همیشه مقدار مشخصی از آن را دارید. یکی از روش‌­هایی که می‌­توانید مطمئن شوید از وقت‌تان بیشترین استفاده را می‌­کنید در نظر گرفتن ارزش کارهایتان است.

از خودتان بپرسید دستمزد عادلانه کارهایی که من انجام می­‌دهم چقدر است؟ اگر کس دیگری با هزینه کمتر می­‌تواند این کارها را انجام دهد اجازه دهید آنها این کار را انجام دهند و شما روی سطوح بالاتر و فعالیت‌های درآمدزاتر تمرکز کنید. به‌عنوان مالک کسب­‌وکار فقط باید کارهایی را انجام دهید که فقط شما می‌­توانید آنها را انجام دهید.

3- همه پول­‌ها خوب نیستند

این موضوعی است که اغلب کارآفرینان در مراحل اولیه کارشان با آن دست‌به‌گریبان می‌­شوند. وقتی‌که کسب­‌وکار شما هنوز به درآمدزایی نرسیده است ممکن است به‌سادگی در این دام بیفتید که هر پیشنهادی را بپذیرید. مسئله این است که همه مشتریان با ارزش نیستند. از مشتریانی که بیش از اندازه وقت شما را می­‌گیرند یا کسانی که انتظارات غیرمعقول دارند یا آن‌هایی که از کار کردن با آن‌ها هراس دارید اجتناب کنید. این مشتریان ارزشش را ندارند.

4- هیچ راه ارزان قیمتی در بازاریابی وجود ندارد

هنگامی‌که با بیشتر مالکان کسب­‌وکار که می‌خواهند تبلیغات بازاریابی انجام دهند صحبت می‌­کنم، آن‌ها از پیشنهادات من به‌خاطر گران بودن اجتناب می‌کنند. ولی این یک واقعیت است که بازاریابی ارزان ممکن است برند شما را بی‌­ارزش جلوه دهد. محتوای با کیفیت پایین، آگهی‌های ارزان و سئوی نامناسب ممکن است در کوتاه‌­مدت باعث صرفه‌­جویی شود اما اعتبار برند شما را در درازمدت خدشه­‌دار می‌­کند.

5- تا جایی که ممکن است برون­‌سپاری کنید

اگر شما کارمند ندارید تا در انجام کارها به شما کمک کنند از برون‌سپاری استفاده کنید. بسیاری از کارآفرینان درمی‌یابند که استفاده از برون­‌سپاری هزینه‌­های آنان را کاهش می­‌دهد و آن‌ها وقت بیشتری برای کارهای درآمدزای دیگر دارند.

6- همان‌گونه که برند شرکت خودتان را می­‌سازید برند شخصی خودتان را نیز بسازید

بیشتر کارآفرینان به‌اشتباه بر روی ساخت برند شرکت‌­شان بدون توجه به برند شخصی خودشان تمرکز می­‌کنند. برند شخصی شما را از رقیب‌تان متمایز می­‌کند و در حوزه کاری‌­تان به شما اعتبار می‌­بخشد. زمانی که شرکت شکست می‌خورد برند شخصی از شما پشتیبانی می‌­کند.

7- کار زندگی است و زندگی کوتاه­تر از آن است که از کارتان متنفر باشید

تعادل بین کار و زندگی چیزی است که اغلب کارآفرینان با آن دست‌به‌گریبان هستند. وقتی به آنچه انجام می‌­دهید علاقه‌مند باشید و هم خودتان و هم کارمندان‌تان را شاد کند آنگاه کار آن چیزی است که برای زندگی واقعی‌­تان می‌خواهید. کار لذت­‌بخش­‌تر و بامعنی تر می‌­شود و احتمال فرسودگی شغلی را کمتر می‌­کند.

8- افرادی باهوش­تر از خودتان را استخدام کنید

با این واقعیت روبرو شوید که همیشه افرادی باهوش­تر از شما وجود دارد. اگر این‌قدر خوش‌شانس هستید که آن‌ها را  می‌­شناسید، استخدام­‌شان کنید و روی مواردی که شما بهتر انجام می‌­دهید متمرکز شوید. به آن‌ها اختیارات لازم را بدهید تا کارهای دیگر را انجام دهند.

9- بهترین راهکار ممکن است برای مشتریان شما بهترین نباشد

وقتی‌که یک کسب‌­وکار را شروع می‌­کنید به‌سادگی در انجام آنچه از نظر دیگران بهترین روش برای انجام برخی کارها است گرفتار می‌­شوید. مشکل اینجاست که آن‌ها مشتریان شما را نمی‌­شناسند. از بهترین راهکارها به‌عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید اما آن‌ها را برای تحقق نیازهای منحصربه‌فرد کسب‌­وکار و مشتریان خودتان بررسی کنید.

10- فقط انجامش بده

برنامه‌­ریزی، اولویت‌­بندی و وزن‌­بندی انتخاب‌­ها همگی نقش مهمی در کسب‌­وکار دارند. اما مهم‌ترین نکته این است که باید تصمیمات را اجرایی کنید. این نکته را همیشه به‌خاطر داشته باشید که انجام دادن کاری به‌­طور معمولی بهتر از این است که هیچ کاری را به‌صورت عالی انجام ندهید.

این 10 درسی بود که یک کارآفرین باید بیاموزد تا یک کسب‌­وکار سودده و بادوام بسازد.

اشتراک‌گذاری

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *