چگونه فروش را بالا ببریم؟ 5 توصیه برای کارآفرینان

شاید شما نیز از فروش محصولاتتان راضی نیستید یا فکر می‌کنید جا دارد محصولتان بیش‌تر فروش برود. یکی از چالش‌های اساسی پیش‌روی کارآفرینان این است که چگونه فروش را بالا ببریم؟ بالا بردن فروش محصول نیاز به اقداماتی فراتر از ارائه محصول به بازار دارد. باید تحقیق کنید و تعیین کنید که نیاز مشتری چیست؟ خودتان را به‌عنوان رهبر در صنعت‌تان معرفی کنید و به‌طور مکرر ارزش محصول­تان را اثبات کنید. متخصصان بازاریابی دریافته­‌اند که قبل، در حین و بعد از معرفی یک محصول جدید باید کارهایی را برای تحریک حس کنجکاوی مصرف‌کنندگان و جلب توجه آن‌ها انجام داد. در ادامه پنج کارمهمی که برای بالا بردن فروش محصولات‌تان بایستی انجام دهید معرفی شده‌اند:

1- توجه به تحقیقات بازار

یک کارآفرین بایستی سعی کند هرچه سریع‌تر خواسته و نیاز مشتریانش را دریابد. اما چگونه؟ از طریق تحقیق، گروه­‌های تست، بازخورد در شبکه‌های اجتماعی و نظرات ارائه شده روی وب­سایت شرکت می‌توانید به نیاز و خواسته مشتریان پی ببرید. اگر متوجه شدید که در نظرات مشتریان موضوعی بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است، حتما آن را بررسی کنید.

2- محتوای درجه یک تولید کنید

هر کارآفرین باید محصولاتش را معرفی کند و با استفاده از محتوای اطلاعاتی و آموزشی نشان دهد که چگونه مسائل مشتریان را حل می‌­کند.

بازار هدفتان را تعیین کنید. بررسی کنید که مشتریان‌تان در کدام شبکه‌­های اجتماعی یا دیگر مکان‌های آنلاین فعال هستند. محتوای شما باید در مورد ارزش محصول‌تان باشد و با هدف اطلاع­‌رسانی به مشتریان تهیه شود. یک ویدئو منتشر کنید که در مورد کسب‌وکارتان توضیح دهد، ویدئوی جذابی که مشتریان بتوانند آن را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. یک اینفوگرافیک که به مشتریان موارد مربوطه را آموزش می‌­دهد یا یک وبلاگ که بوسیله مدیرعامل نوشته می‌­شود. با تولید محتوای باکیفیت به‌صورت منظم، حس اعتماد را در دیگران بوجود می‌آورید و در نتیجه فروش را افزایش می‌­دهید.

3- دریافت نظرات مشتریان

بایستی امکانی را  فراهم کنید تا مشتریان‌ براحتی بتوانند نظرات‌شان را در مورد محصول ارائه کنند. صفحات معرفی محصول در وب‌سایت شما بهترین مکان است. مشتریان علاقمندند که برای کسب اعتماد بیشتر، تاییدیه خریداران قبلی را ببینند. در یک تحقیق مشخص شد 78 درصد از مشتریان آمریکایی بین سن 18 تا 64 سال که خرید آنلاین انجام داده‌­اند، قبل از خرید محصول نظرات دیگران را مطالعه کرده‌­اند.

اگر تعداد زیادی نظر منفی راجع به محصول شما وجود داشته باشد مشتریان در خرید از رقبای شما تردید نمی‌­کنند لذا کارمندان شما باید از مشتریانی که تجربه نامناسبی داشته‌­اند عذرخواهی کنند و سریع به هر بازخوردی پاسخ دهند. همچنین باید نظرات را بررسی کنید و برای بهبود محصول، آنها را تحلیل کنید.

4- به مشتریان جدید تخفیف دهید

روش دیگر برای اینکه مشتریان محصولات شما را برای اولین بار تست کنند این است که به آنها تخفیف با نرخ ویژه پیشنهاد کنید. ممکن است برخی مشتریان تمایلی به تست یک محصول با قیمت اصلی نداشته باشند. اگر قیمتی پایین­تر از رقبا پیشنهاد شود ممکن است آنها ترغیب شوند محصول را تست کنند.

به محض اینکه مشتری محصول شما را دریافت می­کند و به نظرش مفید می‌­رسد احتمالا به خرید دوباره محصول با قیمت اصلی اقدام می‌کند. مطمئن شوید که پیشنهاد تخفیف شما واضح است و شفاف اعلام کرده‌اید که این تخفیف فقط برای بار اول خرید است زیرا مطمئنا تمایل ندارید که هنگامی که مشتریان تصمیم گرفتند دوباره از شما خرید کنند و متوجه شدند که قیمت فرق کرده است دلسرد شوند.

5- یک باشگاه مشتریان اختصاصی ایجاد کنید

به محض اینکه شخصی یک مشتری دائم شد می‌­خواهید به او پاداش دهید و در او حس خوبی ایجاد کنید. برای این مشتریان وفادار یک باشگاه مشتریان اختصاصی ایجاد کنید که به آنها اجازه دسترسی به برخی امتیازات داده شود. قبل از اینکه اخبار شرکت به صورت عمومی منتشر شود آنها را در جریان بگذارید و به آنها اطلاع‌رسانی کنید. به­ گونه‌­ای رفتار کنید که آنها قسمتی از فرایند تکمیل محصولات­‌تان هستند. از آنها در مورد نظرات‌­شان بپرسید و برای شرکت در تحقیقات آنها را تشویق کنید.

خطوط هوایی ویرجین با هدایت کارآفرین افسانه‌ای ریچارد برانسون به مشتریان وفادار خود یک سیستم لایه­‌ای پیشنهاد می­کند بطوریکه آنها را بیشتر به سر شوق می‌آورد مانند تخفیف­ها و اولویت در سوار شدن. بولوکو (رستوران زنجیره­ ای) بعد از 50 دلار خرید، به مشتریانش حق انتخاب یک آیتم رایگان از منو را می‌‌دهد.

مشتریان زمانی از شما خرید می‌کنند که بتوانید مفید بودن محصول را به آنها ثابت کنید. همیشه نیازهای مشتریان را به خاطر بسپارید و هدف خود را ارضا آنها قرار دهید.

چگونه شرکت شما برای محصولات یا خدمات‌­تان تقاضا ایجاد می‌­کند. اگر در این زمینه تجربه‌­ای دارید برای ما بفرستید یا در بخش نظرات بنویسید.

اشتراک‌گذاری

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *