11 عادت شیفتگان کارآفرینی

۱۱ عادت شیفتگان کارآفرینی

تعجبی ندارد که ایالات متحده بالاترین میزان کارآفرینی را در میان کشورهای توسعه‌یافته به خود اختصاص داده است. کارآفرین ها 14 درصد از جمعیت شاغل ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از این کارآفرینان، نسل جوانی هستند که به تازگی به دنیای کسب‌وکار وارد شده‌اند. بسیاری از این افراد هم آدم‌های باتجربه‌ای هستند.
ویژگی‌ که در میان تمامی کارآفرین‌ها به‌صورت مشترک وجود دارد این است که عادت‌های ویژه‌ای را در خود پرورش داده‌اند. این عادت‌ها به آنها برای موفق شدن کمک بسیاری کرده است. با گذشت زمان، این افراد به یافتن، ارزیابی کردن و تجربه کردن کارهایی پرداخته‌اند که بهترین نتیجه را داشته است. این عادت‌ها می‌توانند به شما نیز برای بهبود کسب‌و‌کارتان کمک کنند. در ادامه این مطلب ۱۱ عادت شیفتگان کارآفرینی بیان شده است.

1- صبح زود بیدار شوید

شاید یادآوری این نکته تعجب‌آور نباشد که افزودن بر ساعات کاری روزانه می‌تواند به شما برای تحقق اهدافتان مفید باشد. بسیاری از کارآفرینان به این امر عادت کرده‌اند تا بسیار زودتر از افراد عادی از خواب برخیزند. برای مثال مدیرعامل شرکت “استارباکس” هرروز ساعت 4:30 دقیقه از خواب برمی‌خیزد و به دویدن می‌پردازد. چرا؟ چون در ساعات آغازین روز، عوامل کمتری وجود دارند که آرامش و تمرکز سحرخیزان را بر هم زنند. این موضوع به آنان اجازه می‌دهد که از آن لحظات لذت و نهایت استفاده را ببرند و روزشان را با انرژی مثبت شروع کنند.

2- دوستان خوب را حفظ کنید

داشتن دوست برای هر فردی نعمت است. به‌ویژه اگر این دوستان شما را به فرد بهتری تبدیل کرده و تعالی‌بخش باشند. کارآفرینان، از سث گودین گرفته تا جیمز آلچر و جیسون گی‌نارد، همواره ارتباط خود را با سایر افراد موفق حفظ می‌کنند.

3- برنامه و استراتژی داشته باشید

اگر نمی‌توانید برنامه‌ریزی کنید در واقع برای شکست خود برنامه‌ریزی کرده‌اید! افرادی که به دنبال تاسیس شرکت یا خلق ثروت هستند همواره برنامه دارند. آنها از هدف خود آگاهی داشته و می‌دانند که در هر زمان چگونه در مسیر تحقق هدف خود گام بردارند. برنامه مانند نقشه‌ی راهی است که برای درک گام‌های بعدی به شما کمک می‌کند. اگر بدانید که هدف شما کسب درآمد 5 میلیاردی در سال آینده است، این برنامه‌ی شما است که باید مشخص کند چگونه به این هدف برسید.

4- همیشه به دنبال یادگیری باشید

هر روز چیزهای جدیدی برای یادگرفتن وجود دارد. هر ساله ابزارهای بهتری برای انجام کارها معرفی می‌شوند (در برخی صنایع، این امر هر هفته یا هر ماه اتفاق می‌افتد). کارآفرینان موفق از این موضوع آگاهی دارند و پیوسته به دنبال چیزهایی هستند که آن‌ها را به سمت تحقق هدفشان سوق می‌دهد. آیا فکر می‌کنید که سرمایه‌ی کافی یا مدرک تحصیلی مناسب ندارید؟ صدها شیوه‌ی آموزشی آنلاین وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

5- به جای شکست‌ها به فرصت‌ها توجه کنید

مانند هر شخص دیگری، کارآفرینان موفق نیز نمی‌توانند همیشه از وقوع رویدادهای بد جلوگیری کنند. ولی این افراد توانایی این را دارند که واکنش‌هایشان را مدیریت کنند. بنابراین سعی کنید شبیه آنها باشید و وقت خود را صرف افسوس خوردن نکنید. در عوض از زمان‌تان، برای فراگرفتن درس‌های جدید و غلبه بر موانع استفاده کنید. برای مثال موسسان شرکت “KISS Metrics” یک میلیون دلار را صرف محصولی کردند که هیچگاه آن را تولید نکردند یا مدیرعامل شرکت “MOZ” اعتراف کرده است که سال‌ها وقت خود را صرف پروژه‌هایی کرده است که سودآوری یا کاربرد اندکی داشته‌اند. این مسائل شرکت آن‌ها را نابود نکرده‌اند و در عوض به موسسان فرصت یادگیری و حرکت رو به جلو در کنار وسعت دید و تمرکز بیشتر را داده‌اند.

6- هیچگاه از ایده‌پردازی دست برندارید

کارآفرینان، ماشین‌های تولید ایده هستندولی هر ایده‌ای سودآور نیست. صاحبان کسب‌وکار واقعی اعتقاد دارند که هرچه ایده‌های بیشتری خلق کنند شانس آن‌ها برای رسیدن به یک ایده‌ی خوب افزایش خواهد یافت. کارآفرینان مستمر، بدون در نظر گرفتن این که چند پروژه را تکمیل کرده‌اند به رویاپردازی و فکر کردن در مورد پروژه‌های بعدی ادامه می‌دهند. توماس ادیسون در ایالات متحده بیش از 1000 ثبت اختراع داشت و تد ترنر نیز در بسیاری از کسب‌وکارها از ایستگاه‌های تلویزیونی تا رستوران‌داری فعالیت دارد.

7- به جای بهانه آوردن، به تحقق امور بپردازید

بهانه آوردن هیچ فایده ای ندارد. پس چرا باید برای آن‌ها وقت را تلف کرد؟ کارآفرینان به‌طور مداوم، رو به جلو حرکت کرده و از بهانه آوردن و نه گفتن اجتناب می‌کنند و در جهت تحقق اهداف خود گام بر می‌دارند. حتی مدیران عامل نیز عدم اعتمادبه‌نفس را تجربه می‌کنند اما بر آن غلبه کرده و به هر طریق ممکن، راه خود را ادامه می‌دهند. وقتی اپرا وینفری زمان و اعتمادبه‌نفس لازم را برای دویدن در مسابقه دو ماراتن دارد، مشخص است که شما نباید بهانه‌ای برای نرسیدن به اهدافتان داشته باشید!

8- تلاش مستمر داشته باشید

داستان‌های زیادی در مورد کارآفرینانی وجود دارد که به طور ناخوشایندی شکست خورده‌اند و حتی بسیاری از آنان چندین شکست را تجربه کرده‌اند. اما به تلاش خود ادامه داده و به خوشبختی رسیده‌اند. به همه‌ی محصولات و اختراعاتی فکر کنید که اگر کارآفرینان با شکست اول آنها را رها می‌کردند، نمی‌توانستیم از آن‌ها بهره‌مند شویم. آریانا هافینگتون هنگامی که شرکت “هافینگتون پست” را تاسیس کرد با انتقادات زیادی مواجه شد اما آن را رها نکرد. استیو جابز قبل از اینکه برای نجات شرکت اپل اقدام کند، چندین سال قبل از شرکت اخراج شده بود. هنگامی که شرکت کریستینا والاس (Quincy apparel) ورشکسته شد، او به مدت 3 هفته در تختخواب افتاده بود. اما عامل تعیین‌کننده‌ی موفقیت در همه‌ی این کارآفرینان یک چیز بود: آن‌ها هیچگاه ناامید نشدند.

9- به کار خود اشتیاق داشته باشید

افراد موفق به کار خود علاقه‌ی زیادی دارند. کارآفرینان می‌دانند که می‌خواهند در محیط اطراف خود تفاوت ایجاد کنند و در نهایت به دنیایی که در آن زندگی می‌کنند سود برسانند. آن‌ها فقط برای کسب پول تلاش نمی‌کنند بلکه برای پیشرفت‌های بعدی و آوردن لبخند بر لبان مشتریان خود زندگی می‌کنند. کارآفرینانی که اشتیاق به کار در آنها وجود دارد، انگیزه بالایی دارند، از سرمایه‌ی اجتماعی بیشتری برخوردارند و با گذشت زمان بیشتر می‌فروشند، درآمد بیشتری کسب می‌کنند و آینده بهتری را می‌سازند.

10- به جای شرکت در دوی سرعت، دوی ماراتن را انتخاب کنید

کارآفرینی می‌تواند از لحاظ ذهنی و مالی مشابه یک ترن هوایی باشد. آن‌هایی که این شیوه زندگی را انتخاب می‌کنند می‌دانند که یک روزه نمی‌توانند تغییر زیادی را ایجاد کنند. اما به‌خوبی دریافته‌اند تلاش مداوم و مستمر موفقیت‌های زیادی را برایشان به ارمغان خواهد آورد. کارآفرینان مادام‌العمر، زمان‌های کوتاهی را به استراحت و شارژ مجدد اختصاص می‌دهند. سپس مصمم‌تر از همیشه به کار خود برمی‌گردند.

11- با انتخاب‌های سخت مواجه شوید

امروزه گزینه‌های سیاه‌وسفید اندکی برای کارآفرینان وجود دارد. همه چیز در طیف خاکستری است و چیزهای کمی واضح و مشخص هستند. با وجود این موانع، کارآفرینان جان‌سخت از انتخاب‌های سخت گریزان نیستند. آن‌ها می‌دانند که انتخاب‌های سخت برای پیشگام شدن در کسب‌وکار اجباری است. بنابراین آن‌ها را برمی‌گزینند و روبه‌جلو حرکت می‌کنند. رهبران کسب‌وکار با چالش‌های متعددی، از استخدام افراد مستعد گرفته تا مقررات قانونی، مواجه می‌شوند اما هیچگاه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

اشتراک‌گذاری

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *