هفت گام برای موفقیت در کارآفرینی اینترنتی

برای تضمین موفقیت کارآفرینی اینترنتی بایستی گام­‌های زیر را بردارید. افراد زیادی را دیده­‌ام که با انجام این مراحل کسب‌­وکار موفق خود را شروع کرده و رشد داده‌اند. شما هم امتحان کنید!!

گام 1: نیاز را شناسایی کنید و آن را برآورده کنید.

اغلب افرادی که کسب‌­وکار را شروع کرده‌­اند این اشتباه را مرتکب شده­‌اند که ابتدا به دنبال محصول و سپس بازار بوده‌­اند. برای بالا بردن احتمال موفقیت با بازار شروع کنید. به دنبال افرادی باشید که در جستجوی یک راه‌حل برای یک مشکل هستند اما نتیجه مشخصی عاید آنها نمی‌­شود. برای این نوع تحقیقات بازار می‌­توان از اینترنت کمک گرفت.

  • فروم­‌های آنلاین را ببینید. بررسی کنید افراد چه سوالاتی می‌­پرسند و تلاش می‌­کنند چه مشکلاتی را حل کنند.
  • کلمات کلیدی که بیشتر افراد جستجو می­‌کنند و سایت‌­های زیادی برای آن وجود ندارد را پیدا کنید.
  • رقبای بالقوه را از طریق بازدید سایت‌­شان و بررسی اینکه برای برآورده کردن تقاضا چه کاری انجام می‌­دهند بررسی کنید. آنگاه شما می‌­توانید از آنچه آموخته‌­اید استفاده کنید و محصولی برای بازاری که وجود دارد ایجاد کنید. بایستی این کار را بهتر از رقیبانتان انجام دهید.

گام دوم: نسخه‌­ای بنویسید که بفروشد

فرمول فروش اثبات شده‌­ای وجود دارد که بازدید­کنندگان را به خریداران از سایت شما تبدیل می‌­کند. برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید:
1-    برانگیختن علاقه با تیترهای جذاب
2-    توضیح مشکلی که محصول شما آن را حل می­‌کند.
3-    ایجاد باورپذیری از اینکه راه‌­حل شما مسئله را حل می‌­کند.
4-    اضافه کردن نظرات افرادی که از محصول استفاده کرده‌­اند
5-    صحبت کردن در مورد محصول و منافع آن برای کاربر
6-     ارائه پیشنهاد
7-    گارانتی قدرتمند
8-    درخواست خرید
با این فرمول شما باید روی اینکه چگونه محصول یا خدمت شما به‌­صورت منحصربفردی می‌­تواند مشکل افراد را حل کند یا زندگی آنها را بهتر کند مانند یک مشتری فکر کنید و از خودتان بپرسید که چه چیزی می‌­خواهید.

گام 3: یک وب‌­سایت کاربرپسند طراحی کنید

بعد از اینکه شما بازار و محصول خود را مشخص کردید و فرایند فروش را تدوین کردید اکنون برای طراحی وب­‌سایت کسب‌­وکار کوچک خود آماده­‌اید. همواره در نظر داشته باشید که آن را ساده طراحی کنید. کمتر از 5 ثانیه وقت دارید تا توجه افراد را جلب کنید یا آنها برای همیشه از سایت شما می­‌روند و هرگز برنمی‌­گردند. نکات مهمی که باید به خاطر داشته باشید اینها هستند:

  • از یک یا دو فونت ساده با زمینه سفید استفاده کنید
  • از تصویر، صدا و فیلم استفاده کنید
  • یک پیشنهاد طراحی کنید که بتوانید ایمیل‌­های افراد را جمع‌­آوری کنید
  • فرایند خرید را ساده کنید. بیش از دو کلیک بین مشتری بالقوه و تسویه حساب فاصله نباشد
  • وب­سایت شما ویترین آنلاین شما است. سعی کنید کاربرپسند باشد

گام 4: از موتورهای جستجو برای هدایت ترافیک به وب‌­سایت­تان استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی ساده‌­ترین راه برای جذب ترافیک برای سایت جدید است. این کار نسبت به اینکه شما منتظر بمانید تا افراد به سایت شما بیایند دو مزیت دارد. اولا تبلیغات کلیکی در صفحات جستجو، خیلی زود نشان داده می‌­شوند. ثانیا این نوع از تبلیغات به شما اجازه می‌­دهد کلمات کلیدی گوناگون همچنین تیترها، قیمت‌­ها و روش‌­های فروش را آزمایش کنید. با این کار نه تنها ترافیک زیادی را به سایت خود جذب می‌­کنید بلکه می‌­توانید از این نوع تبلیغات برای کشف بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید.

گام 5: خودتان را خوشنام کنید


افراد از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می­‌کنند. اطلاعات رایگان ارائه کنید تا شاهد ترافیک بیشتر و رتبه بالاتر در موتورهای جستجو باشید.

  • محتوی تخصصی رایگان در سایت‌­تان قرار دهید. مقاله، ویدئو یا هر محتوای دیگر که برای سایرین مفید است ایجاد کنید. محتوا را از طریق شبکه­‌های اجتماعی منتشر کنید.
  • لینک ارسال به دوستان را در زیر محتواهای ارزشمند سایت­‌تان قرار دهید.
  • در فروم‌­ها و سایت‌­های شبکه‌­های اجتماعی به‌عنوان یک کارشناس فعال حضور یابید.

گام 6: از قدرت بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.


هنگامی که شما لیستی از بازدیدکنندگان سایت بوجود می­‌آورید صاحب یکی از باارزش­ترین دارایی­‌های یک کسب‌­وکار آنلاین می‌­شوید. مشتریان این لیست به شما اجازه داده‌­اند که برایشان ایمیل بفرستید. این به معنی این است که:

  • شما چیزهایی برای برآورده کردن خواسته­‌هایشان به آنها داده‌­اید
  • شما یک رابطه بلندمدت با آنها ایجاد کرده‌­اید

بازاریابی ایمیلی ارزان­تر و بسیار کاراتر از تبلیغات چاپی، تلویزیونی یا رادیویی است. هر کسی که از سایت شما بازدید کند و ایمیل خود را در لیست شما ثبت کند تمایلش را برای رصد کردن سایت نشان داده است. بنابراین هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای برقراری ارتباط با این مخاطبان وجود ندارد.

گام 7: درآمدتان را از طریق پیشنهادات اضافی به خریداران افزایش دهید.

یکی از مهمترین استراتژی­‌های بازاریابی اینترنتی ایجاد ارزش درازمدت برای هر مشتری است. حداقل 36 درصد از افرادی که یکبار از شما خرید کرده‌­اند اگر آنها را دنبال کنید دوباره از شما خرید خواهند کرد. بخاطر داشته باشید که اولین فروش سخت و بسیار هزینه‌­زا است. بنابراین از روش فروش‌­های بعدی استفاده کنید.

  • محصولاتی به مشتری پیشنهاد کنید که مکملی برای خرید اصلی آنها باشد.
  • کوپن­‌هایی به­‌خاطر وفاداری آنها بفرستید تا بتوانند در خریدهای بعدی استفاده کنند
  • بعد از خرید در صفحه تشکر محصولات مرتبط دیگری را به آنها پیشنهاد دهید.

تغییرات اینترنت بسیار سریع است بطوریکه رشد یک سال دنیای مجازی با 5 سال دنیای واقعی برابر است اما اصولی که می‌­توان یک کسب­‌وکار اینترنتی را شروع کرده و آن را توسعه داد تغییر نمی­‌کند. اگر یک کسب­وکار کوچک آنلاین را شروع کرده­‌اید گام‌­های تشریح شده در بالا را انجام دهید.

اشتراک‌گذاری

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *