شاید شما نیز از فروش محصولاتتان راضی نیستید یا فکر میکنید جا دارد محصولتان بیشتر فروش برود. یکی از چالشهای اساسی پیشروی کارآفرینان این است که چگونه فروش را بالا ببریم؟ بالا بردن فروش محصول نیاز به اقداماتی فراتر از ارائه محصول به بازار دارد. باید تحقیق کنید و تعیین کنید که نیاز مشتری چیست؟ خودتان را بهعنوان رهبر در صنعتتان معرفی کنید و بهطور مکرر ارزش محصولتان را اثبات کنید. متخصصان بازاریابی دریافتهاند که قبل، در حین و بعد از معرفی یک محصول جدید باید کارهایی را برای تحریک حس کنجکاوی مصرفکنندگان و جلب توجه آنها انجام داد. در ادامه پنج کارمهمی که برای بالا بردن فروش محصولاتتان بایستی انجام دهید معرفی شدهاند:
1- توجه به تحقیقات بازار
یک کارآفرین بایستی سعی کند هرچه سریعتر خواسته و نیاز مشتریانش را دریابد. اما چگونه؟ از طریق تحقیق، گروههای تست، بازخورد در شبکههای اجتماعی و نظرات ارائه شده روی وبسایت شرکت میتوانید به نیاز و خواسته مشتریان پی ببرید. اگر متوجه شدید که در نظرات مشتریان موضوعی بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است، حتما آن را بررسی کنید.
2- محتوای درجه یک تولید کنید
هر کارآفرین باید محصولاتش را معرفی کند و با استفاده از محتوای اطلاعاتی و آموزشی نشان دهد که چگونه مسائل مشتریان را حل میکند.
بازار هدفتان را تعیین کنید. بررسی کنید که مشتریانتان در کدام شبکههای اجتماعی یا دیگر مکانهای آنلاین فعال هستند. محتوای شما باید در مورد ارزش محصولتان باشد و با هدف اطلاعرسانی به مشتریان تهیه شود. یک ویدئو منتشر کنید که در مورد کسبوکارتان توضیح دهد، ویدئوی جذابی که مشتریان بتوانند آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. یک اینفوگرافیک که به مشتریان موارد مربوطه را آموزش میدهد یا یک وبلاگ که بوسیله مدیرعامل نوشته میشود. با تولید محتوای باکیفیت بهصورت منظم، حس اعتماد را در دیگران بوجود میآورید و در نتیجه فروش را افزایش میدهید.
3- دریافت نظرات مشتریان
بایستی امکانی را فراهم کنید تا مشتریان براحتی بتوانند نظراتشان را در مورد محصول ارائه کنند. صفحات معرفی محصول در وبسایت شما بهترین مکان است. مشتریان علاقمندند که برای کسب اعتماد بیشتر، تاییدیه خریداران قبلی را ببینند. در یک تحقیق مشخص شد 78 درصد از مشتریان آمریکایی بین سن 18 تا 64 سال که خرید آنلاین انجام دادهاند، قبل از خرید محصول نظرات دیگران را مطالعه کردهاند.
اگر تعداد زیادی نظر منفی راجع به محصول شما وجود داشته باشد مشتریان در خرید از رقبای شما تردید نمیکنند لذا کارمندان شما باید از مشتریانی که تجربه نامناسبی داشتهاند عذرخواهی کنند و سریع به هر بازخوردی پاسخ دهند. همچنین باید نظرات را بررسی کنید و برای بهبود محصول، آنها را تحلیل کنید.
4- به مشتریان جدید تخفیف دهید
روش دیگر برای اینکه مشتریان محصولات شما را برای اولین بار تست کنند این است که به آنها تخفیف با نرخ ویژه پیشنهاد کنید. ممکن است برخی مشتریان تمایلی به تست یک محصول با قیمت اصلی نداشته باشند. اگر قیمتی پایینتر از رقبا پیشنهاد شود ممکن است آنها ترغیب شوند محصول را تست کنند.
به محض اینکه مشتری محصول شما را دریافت میکند و به نظرش مفید میرسد احتمالا به خرید دوباره محصول با قیمت اصلی اقدام میکند. مطمئن شوید که پیشنهاد تخفیف شما واضح است و شفاف اعلام کردهاید که این تخفیف فقط برای بار اول خرید است زیرا مطمئنا تمایل ندارید که هنگامی که مشتریان تصمیم گرفتند دوباره از شما خرید کنند و متوجه شدند که قیمت فرق کرده است دلسرد شوند.
5- یک باشگاه مشتریان اختصاصی ایجاد کنید
به محض اینکه شخصی یک مشتری دائم شد میخواهید به او پاداش دهید و در او حس خوبی ایجاد کنید. برای این مشتریان وفادار یک باشگاه مشتریان اختصاصی ایجاد کنید که به آنها اجازه دسترسی به برخی امتیازات داده شود. قبل از اینکه اخبار شرکت به صورت عمومی منتشر شود آنها را در جریان بگذارید و به آنها اطلاعرسانی کنید. به گونهای رفتار کنید که آنها قسمتی از فرایند تکمیل محصولاتتان هستند. از آنها در مورد نظراتشان بپرسید و برای شرکت در تحقیقات آنها را تشویق کنید.
خطوط هوایی ویرجین با هدایت کارآفرین افسانهای ریچارد برانسون به مشتریان وفادار خود یک سیستم لایهای پیشنهاد میکند بطوریکه آنها را بیشتر به سر شوق میآورد مانند تخفیفها و اولویت در سوار شدن. بولوکو (رستوران زنجیره ای) بعد از 50 دلار خرید، به مشتریانش حق انتخاب یک آیتم رایگان از منو را میدهد.
مشتریان زمانی از شما خرید میکنند که بتوانید مفید بودن محصول را به آنها ثابت کنید. همیشه نیازهای مشتریان را به خاطر بسپارید و هدف خود را ارضا آنها قرار دهید.
چگونه شرکت شما برای محصولات یا خدماتتان تقاضا ایجاد میکند. اگر در این زمینه تجربهای دارید برای ما بفرستید یا در بخش نظرات بنویسید.